Friday, 30 March 2012

Continue ~~

Okay, last kita behenti di mana? Tempat c red kan? Okay, kita sambung lagi arr. Fuuhhh ! Mengayat lagi, mengolah lagi. Byk sgt request minta tulis pasal dorg. Hehe. Bha yala aku tgh tulis la bha nie. Emmmm ~~ 


Faizal bin Mohamad


Ni org first minta request, bha kau tulis la ni jal ! Emmm pa mau ckp pasal dia nie? Okay, dia nie fun la klu around sama dia nie. Lucu, mulut xda tapis, tapi mulut xda tapis kadang2 ada juga betul nya. Dia nie favorite nya beckp jak keja. Jal? Boleh ka ka diam? Kau minta la gitu sama dia, ndak sgup tu dia wat. hahaha. Tdi PT sua keluar, tapi lgsung ndak belanja. Xpa la. Duit pinjam pulak nyaaaa... hahaha. Maka diri sendri pun meminjam. Dia nie aku tguk byk idea di kepala nya tapi dia ni pemalas. Kau bejaya nie jal klu kau rajin. Yg ok nya dia nie ndak hipokrit. Apa dia bgtaw tu la dia. Dia ndak malu. Dri org tu la mau trima dia tau x. kan jal? Yg lucu lagi klu dia menari. lucu ! movement nya tu bha. ahahaha. Ok la dia nie. Setiakawan, selalu tlg kawan. Best kawan sama kau jal. :) 




Muhd Tamizi Azizi B. Suhaimin


Okay, yg nie ensem. Ngeee ~ Aku rasa dia ensem la. Biarpun kurus tapi manis ow muka. Pa lagi klu senyum, pehhhhh ! Bedarah hati jo ! I mean cair ok? Hahaha. Actually aku x brp kenal juak dia nie. I mean x rapat la. Sbb..... Entah la. Dia x brp rapat sama pmpuan x cm lelaki lain. Dia nie lain sikit. Lain la. :) Pa2 pun aku suka senyuman nya la. Tapi malangnya dia da berpunya. Di situ ada sedikit sedih. Hehehe. Comel bhu ! Malar memuji dri tadi. hahaha. Aku selalu ckp hi jie, dia jwb salam. Tapi aku perasan, lama2 dia bosan juak. hahaha. Pa2 pun dia nie ok, baik, gentle men, pa g? hehe. Pa lgi klu dia present depan, tgn tu bha ! hehehe. cumil sekali lgi. haha. Malar kau pida cumil dri tadi. 


Bha sampai sini dlu. Xda mood pulak aku mau smbung. Sorry ~ 

Sunday, 25 March 2012

My college friends



Ni kawan sekelas aku. Tapi x semua ada sini. Yg xda c mamai, red, sue, imelda, clara, epa, ana, dan adek. Dorg ni la aku paling rapat sepanjang ramai2 aku bekawan2. Disini la aku kenal erti persahabatan. :) Biar pun kadang2 dorg ni agak sot sedikit. Tapi xpa. Terima dorg apa ada nya :) Okay. Kita p satu persatu. Aku kasi masuk picture yg ada sma aku arr. Hehe. Ermmm jan la upload. Nty x adil pulak. :) Okay. Kita pergi satu persatu .


Dayangku khairunnisa A.K.A Nisa


Nisa nie aku anggap dia cm kakak aku. Dia ni yg aku tabik dia matang. Dia berfikiran ke depan. Palinga ku suka dia nie, dia nie suka bergaya. Klu bab2 begaya ni mmg dia la bha paling manang. Body pun fuuhhhhhh ! Tu naaa dia yg sebelah lelaki baju hitam. Cantik kan? Aku syg dia. Aku care pasal dia. Dia nie org nya lemah. Lemah klu bab2 kecewa nie. Aku ble tahu bila dia rasa happy, kecewa, sedih, penat, stress dan lain2. Klu dia masalah, aku x berani tanya. Sbb dia nie org nya kau kena kasi biar dia tenang, nty pndai2 la dia cerita klu dia rasa ok. Lgi satu dia nie suka betul jga perasaan org smpi perasaan sndri diabaikan. Not good for u girl :) Klu wat keja pun ndak hantam, ada kau? Haha


Diana Camelia A.K.A Lil Daughter.


Ni yg paling gila. Hahaha. Klu suda beckp, naaa jan la kau melawan. Mmg sah kau kalah ! Dia jak nie sorg panggil aku 'MAK'. Hehe. Sweet kan? Aku anggap dia nie cm anak ku. Hehe. Tapi dia nie kadang2 kerasa kepala juga. Haha. Dia ni comel. Klu bab2 begaya, menang la juga dia nie. Dia ni suka bnda2 yg budak kecik suka. Entah la dia nie. Dia nie suka wrna Hijau. Hijau la bha kegemaran nya. Pujaan hati lelaki nie. Asal ada bf, msti mati2 sama dia. Kau pugai ka? Haha. Pa2 pun aku syg juga dia nie biarpun kgd2 dia terlepas ckp yg ndak2. Tapi kena terima la. :) Tu naa dia yg pakai baju pink bunga2 tu. Comel kan? Lafi 1 dia nie suka jadi leader, ok la tu. Byk pengalaman tapi bagi la bha org lain. Hehe


Norhidayah A.K.A Yaya


Suda nama Yaya, msti cantik kan? Tapi sekali nama betul? Spoiled jo ! Hahaha Hidayah bha pulak tu. InsyaAllah dapat hidayah. Hehe. Dia nie manja. Klu aku sama dia nie, aku rasa aku la kakak. hahaha. Kdg2 kebudak2an. Bkn kdg2, selalunya la. Tp cute bha. Hehhehe. Aku diam jak tu. Xmau puji depan2, nty minta puji. Dia nie klu bab2 cinta. Mesti cari aku. lately nie la. Syg betul dia sama boy nya. Semoga berpndajangan. MMS arr kad jemputan :) Dia pemurah. Tu yg aku suka sama dia nie. Ndak lukik. Selalu blnja org. Hehe. Bha steamboat la? suda aku puji ni yah. Haha. dia ni pun klu bab2 begaya, menang juak la. Haha. Kdg2 dia pun gila juga. Smua la bha gila. haha.  tu naa dia pakai kasut biru tu. It's nike ok. Haha


Nur Atikah A.K.A Tika


Ni lagi 1 makhluk nie. Penat sua aku menaip tika. Nty la kan. Smpi sini jak la pasal aku. Cukup nama jak la. Hahaha. Nduu bha~~ Hahhaha. Dia nie pun gila2. Semua la bha gila. Klu ketawa, naaa amik kau ! Ndak kira masa dan tempat. Hahahahahahahahha. Naaa begitu la dia ketawa. Dia ni cantik tapi klu suda begaya, lebih2. Spoiled la suda. Kan bgus klu simple2 jak. Cantik lagi. Dia ni yg aku suka dgr ckp. Kau mnta pa jak, dia bgi klu dia ada. Hehe. Biar pun kdg2 dia ni lambat tangkap, ok bha dia. Baik bhu. Paling la dia change mood bila gaduh sma bf nya. Naaaa bukan c tika sua tu ! Syg betul sma bf nya. Mcm kamu ~~ Hahaha. Dia rajin juga. Klu bab2 lawak2 nie, kau cari la dia. Hahaha. Tu naa dia pakai baju putih. Dia ni hebat klu bab2 shawl nie. Terip hana tajima la kunuk. Haha. Tapi actually dia nie cantik bha. Klu dia tdur, ndak cntik sua. Haha


Suhaila A.K.A Sue


Alaaa sue sue. Hehehe. C sue ni la kawan yg paling baik pena aku jumpa. :) Alim, rajin solat, pandai, selalu jaga hati org, lembut, sederhana, selalu taat dgn agama. Terbaik la c sue nie. Naaa senyum c sue baca nie. haha. Sue nie org nya klu kau minta dia bagi, klu kau suruh dia ikut. Sampai 1 tahap org pijak kepala nya sbb dia baik sgt. :( Tak bagus bagi kau sue. Org nya sederhana dri penampilan, percakapan, bawa dri, semua la sederhana. Sue, kau sedar ka kau cantik? Kau cantik bha tapi kau ndak sedar :) Muka mu becahaya jak..... Jeles aku. hehe. Sue, nty kita cari 3.5 arr. hehehe. Sue nie rajin org nya pa lagi klu bab2 study nie. Kau bgi la dia wat keja tu, dia wat tu. Hehe. Alaa dia xda dlm gmbar tu. Tapi c sue cantik ok ? 




Anthokius Jovi A.K.A Jude


Penat sua aku taip nie. Hahaha. Okay nie pulak 1 lagi yg gila. Jude ! Yg lelaki pakai baju Nike kuning tu. Ensem ka? Bagi aku cute la. Errmmm bangga la tu? :P C jude jenis nya....... Ermmmmm.... Ok la dia nie. Klu kau cerita sama dia, open bha dia. Pemikiran nya luas. Aku pun xtaw kenapa kau bel rapat sama dia nie. Padahal kami nie beza betul. Lagi 1 dia nie suka begosip. Haha. Nsib baik dia nie ndak update cm pundan. Haha. Dia nie sentiasa wangi. Tu yg aku suka dekat nya. Klu sama dia nie, best la. Smua dia tahu. Pastu dia ajar aku BI. Kan aku dalm proses improve BI, dia kdg2 kasi betul :) Thanks Jude. Dia ni klu beckp confident. Pa lgi klu BI. Tu la strength nya. BI nya meletup jo ! Kmi byk kali sua begaduh, tapi see? Kami masih bekawan. Mana ble x bekawan. Masi pnjang g bha perjalanan. Klu kami begurau pun cm budak2 juga nie. Haha. Dia nie ska brang branded la. Dia la bha paling menang. Klu bab2 branded nie, aku terus diam jak. Aku iyakan jak. haha.




Akhmar Ashraf Khan A.K.A Mamai


Okay. Mamai !!! Hahaha. Mamai nie aku anggap cm adik ku sua. Dia nie tinggi la. Ensem juak. Ada rupa la. Hehe. Dia nie yg aku tabik hormat sama perempuan. Pastu klu ada pa2, dia msti cari aku cerita. :) Bangga aku :D Cm aku rsa aku ble di harap. Hehehe. Mamai nie yg best nya klu time boring, dia tahu mna tmpat kasi hilang bosan. Hhe. Orang sandakan pulak tu. Hahaha. Mamai nie org nya pandai jaga pakaian, i mean penampilan ok. Haha. Dia nie tahu klu brg branded ni. Sama la cm c jude. Ngam la bha dorg tu. Mamai ni kdg2 cm budak2 juak. Sorry mai ! Mamai klu kau ckp terip ensem, disitu mmg dia panas. Hehe. Dia ni paling dia takut la aku. Pena sekali aku tampar dia depan public, punya malu ! haha. Dia nie setia sama kawan nya. Selalu asi damai kawan2 nya. :)




Mohammad Redha A.K.A Red


Dia ni la paling gila antara semua. Suka betul kasi kering member. Favorite nya la tu. Kasi malu mamber. Bab2 memaki, dia la tu. Tapi dia memaki, org masi boleh terima. Aku masi ok lagi bila dia memaki. Best bha klu dgr. Hahaha. Aku tabik sama dia nie setia. Setia klu becinta. Ada tunang suda nie ok. 3 tahun lebih bha sua kan red? Cantik ow tunang nya. Untung kau red. C red ni pun ensem juga. Berisi. C comel ~~ Hahaha. Dia nie peminat Liverpool. Jan la kamu mcm2 sama dia. Kena saiko kamu balik. hahaha. Aku pun kdg2 mengalah juga. Sbb ada jak di akal nya ayat yg memanas. Best la bekawan sama dia nie. Happening ! Klu minta tlg, dia ok jak. Pastu dia sentiasa care pasal org bha. Masalah org dia dgr betul2, pastu dia bagi la pendapat. :) Kau la paling best red ! Selalu terip ensem. Selalu terip hebat. Bikin panas ! Mau jak dibilang ensem tiap masa. 




Bha sampai sini dlu arr. Sumpah tangan ku penat ! Nty yg lain aku sambung arr :) 















Facts About Me


  • Full Name : Rapida binti Alani. I know its weird but supposed to be 'rafidah' but the JPN make a mistake wrote another name. But its okay. It's blessing. I guess.
  • I'm libra girl. Born on 12 october. 
  • Temper. Yes, I'm kind of person that sometimes really gets temper when things didn't flow what I want. Everyone feels that way. 
  • Friendly. I'm easily make a friends with a new people. Even they don't try talk to me. Myself will go to them. That's me ! I love make a lot friends. Don't get wrong about this, I'm not kind of person that wants to get popularity or glamorous. This is me. If u can't accept it. **** OFF ! 
  • I'm sabahan. Yes, I am ! My hometown Lahad Datu. I know it's small town but it's okay. At least my family make a good life. :) 
  • Fat. Yes, I'm fatty girl :( And I hate that ! Since little, I already a cute fatty kid. :( My freids always bullied me and they don't want become my friends because I'M FAT ! is that wrong to be a fat? Even my dad said 'fat is cute'. Don't get me wrong here. I'm not fat that..... really fat. Chubby? Yes. I'm chubby. Hehe.
  • I don't like island since we had really bad tragedy when my friends and I had a vocation go to one of the island in Sandakan. Pulau berhala. Sounds.... so creepy man ! We had so much fun till one of my friend got 'kerasukan'. And then things gets bad when 4 my girlfriends get that 'thing'. We had to through these thing for 3 days. I swear ! I can't even sleep well. Many things payed in my mind that time. But alhamdulillah everything's was going well. Finally :)
  • Motivator. I can motivate people around me. When they have problem, I was always there for them and chill them, give some advices, listening their problems, sad, thoughts, fear, tears. But when it comes to me. OMG ! I can't even motivate myself. :( That's sad. Especially romance. I hate it ! 
  • Romantic. I know it sounds cheesy but i'm romantic, baby. Hahaha. 
  • I love calculate. yes, i'm taking tourism management. OMG ! It's management. So, more to reading. I have to. This is the last course I had. So, I studied. And it's fun. We so much had fun because more to outdoor and service. there's calculate also. Account on sem 5. Can't wait for it ! 
  • I love gadgets. Especially phone. :) 
  • Fashionista. I love that kind person too but I guess I don't worth it :( 
  • I love my my family especially mom. Every semester, i always cried and calling my mom and mom gets cried too. Hehehe. She always says that be strong. Mom's loves you. 
  • I want to be daddy's little girl. But my dad always busy wih his work, with his project everywhere. U know head-family responsible. They have to find some money, I mean a lot money to make a great life for their family. That's what my dad do. Poor him. Once, my dad was collapsed because he so much work to be done and he ignore his health. My dad became work-addicted lately. 
  • Shopping. I love shopping. Even I don't show it but i always keep inside of me that addicted. :( Patience is the most important or else I'm not gonna eat for whole month ! 
  • I love hang out with my friends especially when night. :D it's fun ! I know maybe it's inappropriate for girl but it's fun. Lepak-ing with your classmates till morning. I haven't feel that experience yet. :( 
  • I love singing and dancing. Dancing is my.... fuuuhhh ! There's a time that we danced when we all had trip to mabul. That night ! Wohhaaaaa ! I danced..... fuuuhhh ! It's so fun. :D Singing? I love it too. I have a good voice. Yes ! I admit it. Even my parents loves my voice. :) So, i'm pretty proud of myself. 
  • I hate games. Even I installed it on my phone. It doesn't mean I play. It is just fun. And the other reason I installed it because of my brothers. They really loves games. They asked me to installed games, so I installed it. I love my brothers.<3 They're really cute ! 
  • I can't accept criticism. Yesss ! I know I'm not perfect at all. But seriously I can't accept it. 
  • I hate bugs ! Especially cockroach ! OMG !!!!!! Automatically I became karate girl when I saw that thing. Haha. Euwwww ! 
  • I don't get so much with sports. I know sports makes you healthy and more.......... I don't know. But I don't like it. But when school asked we to joined. I do not had problems with it. As long I follow the rules. Its fine :D I'm a good girl. Isn't? 
  • I love learning English. And I really get obsess to improve my English. My English so bad. Isn't? 
  • Harsh-person. Thats me. Sometimes, I became so harsh to people. I don't know why. I'm so sorry. :(
  • I love my friends. I accept them who they are. And I really care about them. Even sometimes they talking something bad about me. I accept them. Well, that's human being. 
  • Favorite ever; Mom's dishes ! Yeyyyyy ! I always miss that. No one can defeat my mom's dishes. She's the best. Always.  I love you mom <3
  • I'm kind of person who's really taking a little tiny thing really seriously. Especially love. I'm really serious in romance. :) 
  • Choosing boyfriend, I don't care about their looks. All I care is my feeling towards them. if i do, then he is. I accept him who he are. I don't care what people say. :) As long I'm happy and we're happy. But excuse me? I'm single ! And no love for  6 7 years ! Final ! 
  • I'm easily get influence when I had fight with my friend. I don't have enough sleep, feeling guilty, immature, childish, etc ! 
  • Easily fall in love and easily gets hurt. 
  • I want to be happy. That's what I'm searching in my life. But still.... I could't find it. Poor me :( 
  • I always feel so guilty whenever I asked money from my parents. And my mind suddenly thought to my dad's face. How tired he is gets money to fulfilled our needs. :( Sometimes, I don't eat for 3 days. Because I'm feel so ashamed to my dad :(  
  • I can't see my family and friends became bullied-victim ! Damn ! Once I had fight at school when one of my good friend bullied my the bullshit whore. So, I defended her. And I had fight. So embarrassing that time. But my friend forgot about me when she continues her studies at KL. :(  
That's all I can write about me. There's more. But I'm too tired to wrote it. So read it ! 

Saturday, 24 March 2012

Demanding

Okay. Stop talking about love. Hahaha. Pretty annoying kan? Hahaha. Okay, sekarang kita ckp pasal demand. Everyone have their own demand. Include me. Yessss! I have. A lot baby ! :D but sometimes these demand make us arrgggghhhhhhh ! When can I get that? Fuuuuhhh ! Sabar pida. These things I'm kind of like obsessed lately. 




Okay. This is so freaking sexy !! Errggghhh ! I wish I had that kind leg. Errmmm don't focus to that leg. This jeans is Levi's skinny jeans. Yesssssss ! This is the one I'm obsess with. :D But wait? I will get that. Wait and see. hehe. Let's go to the next demanding. 



Which one is better? I've seen the grey one but I can't save its picture. The grey is better for me. These shoes so ******* sexy man ! Actually I plan to buy 2 pair. Satu tuk jalan2 dan suka2. Dan satu lagi tuk sukan. Hehe.

Okay. Mana suda kita tadi? Nike suda, Levi suda. What next? Hehehe. Let me think..... Okay ! I got it !Come on follow me. It's been a long time, I want this thing. But malas la mahu order. Byk sgt hal mahu urus. Da la tinggal hostel. Ermmmmm... 

Taraaaaaaaa ! Its TOMS babe ! Aku mahu bha nie tapi complicated mahu order lagi. Malas eh. Nty la di uma sendri baru aku order. Hehehe. Wait and see ! Nisa ada kasut nie. Jeles bila nmpk dia pakai. Actually since sem 1 aku mahu nie tapi selalu x kesampaian dan lupa. 

Pa lagi my obsession? Hehehe. Byk bha nie. Demand manusia mana pernah cukup ow. Hahaha. Xpa2x. Kita tulis apa yg mampu sahaja. Hehehe. Lately, I've been visiting MANGO page.  I was like OMG !!! I like mango brand. Since I was form 5, I like that thing. But unfortunately, my mom don't want to buy it for me because she said that its expensive ! No its not ! It's standard price. Certain of them. hehehe. Take a look ! 






Tuhan saja tahu betapa ingin nya aku terhadap benda2 ini. :( Xpa pida. Sabar. Sabar. Sabar. One day you'll get it. 

Okay. All these make........ fuuuhhh ! Okay. I'm going crazy. That's okay. Kita dapatkan semua perlahan lahan. Hehehe. Mna ble trus satu kali semua. Bukan nie anak dato. Hahaha. Klu anak dato, ak x telan air liur nie. Haha. What's next? Hahaha. Let's see......






I'm kind of person who really obsesses with gadgets. My dad promised me get me an iPad. Can't wait for it. I really love apple brand. It's really fascinating. Isn't? Bkn nya mahu belagak kaya pun but sometimes bila kita suka benda tu, kita akan dapatkan. Even your parents help you get it for you. :) 

Okay. Ni yang last k? Hehehe. Nty kamu bilang lebih2 pulak. Hahaha. Ni mmg lama sua aku mahu tapi I know it's expensive though. :( Take a look babes ! 







Okay. That's all from me. hehehe. Nanti ada pa2 kita update lagi k? Hehe. 

Friday, 23 March 2012

I Miss You

It's been past 2 days i didn't talk to you. Damn ! I miss you ! I want talk you. Laugh with you. Make jokes with you. But I guess I'm in wrong position to do that with you. I know who am I. I know I'm nothing for you. 



Sometimes, i'm getting jealous when you talked about your girlfriend. How you said that you love her, you adore her, you miss her, you cried for her, you need her. But what can I do? I only could scream inside of me and slowly you killed me. She's so lucky had you, be your girlfriend, laugh with u, fight with u, tease with u, everything. 





I guess even if I waiting for u, you will never come to me. And I will always keep this feelings for my own. This is the best for us. Being your friends much better (I lied). I had no choice. You have her. What should I do? Confess my feelings? No ! It's embarrassing for a girl to do that. Especially you have a girlfriend. And you really love her. Not me :( 

i can't stop thinking of you. I really do. What should I do make these things stop? I really can't stand of it. Every night I keep thinking you. And your existence disturbed my sleep ! :( please go away. I want you disappear form this earth. Could you? 



Lately

Hai blogger. It almost 1 am. And I can't sleep yet. I don't know since lately I had these symptoms. I hate it. Because of this thing, I could't wake up in morning. And It's been 2 class I absented. :( 


Lately, I feel so unhappy. Even though I didn't showed it but myself can feel it. I'm really sure about it. I'm kind of like what to scream to the whole world and ask why treated me like this? What am I supposed to say? I have no rights. I just human being that live temporarily in this small world. 


I have my family and friends and they always there for me, support me, loves me, convince me and most important make me happy. :) Thanks guys. I don't know what to do if these people don't exist in my life. I love them. I do. 


Every night, before go to sleep. I always thought and hoping when I wake up in the nest morning, my life will completely change to better. But it always same. Somehow, I learn something about this life. Life has teaches to how to be a strong girl, face everything with smile, be a calm person. But I always cried alone. :'(


What I need? I don't need nothing. I just want my heart heal from the wounds that had been left by irresponsible person. A person that I used loved. For some reason, I don't believe love anymore but I still miss the old days. Why love makes me happy and changed me to another person. It always like that. I fell in love, romance, fighting, cheating, lies, and broke up. 


I'm kind of person that take a thing really seriously. I don't want wasted my time with bullshit stuff. What should I? No ! but none of them appreciated me. None of them really know what love means are. Sometimes, I been confused of myself, is love was cruel or human being?